TheSimsE

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Galvez Del 9

Av Kim Andersson - 30 januari 2011 14:49

Klicka här för att läsa del 1, 2 och 3. Del 4, Del 5, Del 6, Del 7, Del 8,

Galvez historian handlar om en tjej som heter Gitana Galvez och är 19 år. Hon har rödbrunt hår och älskar att spela piano. Hon har skapat ett band som heter "Hot Hamburgers" Med hennes syster Gemma, hennes systers man Matthew och hennes fästman Jack. 

En förklaring om hur du läser Galvez historian:

Gitana = Blå Text

Mamma Vivan = Orange Text

Stora Syster Gemma = Rosa Text

Pappa Mario = Röd Text

Matthew = Brun Text

Jack = Grön Text

Bartender = Grå Text

Övrig person = Lila Text

När en person pratar börjar meningen alltid med ett -. När någon tänker börjar alltid meningen med ett " och slutar med ett ".

Tex - Hej... eller "Usch.."

 

1 år senare...

- Jack! Jag måste till sjukhuset! Nu! Jack sprang ner för trappan och hjälpte Gitana ner till bilen, sen åkte de iväg.

Snart var de framme vid sjukhuset och hela nio timmar senare så kom Gitana och Jack ut, men med vem? Det var en pojke, en liten pojke inlindad i en ljusblå filt.

- Vad glad jag är!

- Jag med. Gitana kramade om Jack lite försiktigt så hon inte klämde pojken som hon hade i famnen.

- Något bra namn?

- Jack kanske... Båda skrattade. Nej men kanske... Eddie.

- Eller Elias!

- Eller Leon, eller Wille.

- Eller så kan han ju heta Mio, eller kanske Victor! Nej nu vet jag! Theo!

- Vad fint!

De hade tagit en taxi hem och utanför stod Vivan och Mario.

- Gitana! Mario sprang fram till henne. Vivan mår inte bra!

- Åk till sjukhuset då?

- Hon vägrar! Hon ville åka hit istället.

- Och du gick med på det?!

- Ja... Mario skämdes.

- Du fattar väl att dethär kan vara livshotande?!

- Ja...

- Åk till sjukhuset nu! Annars gör jag det och då stannar du hemma och tar hand om mitt barn!

- Vadå för barn?

- Är du blind?! Då kollade Mario ner och såg en pojke.

- Är det ditt barn?

- Ja! Mario skulle precis vända sig om men då hostade Vivan och föll ihop.

- Vivan!? Lever du?! Hur mår du?! Mario som hade gått kurs inom militären eftersom det var hans jobb kände på Vivans puls och sen vände han sig om mot Gitana med en tår.

- Hon är död... Mario brast upp i gråt.

Även Jack gjorde det...

Men inte Gitana, hon stog där och stirrade på Vivan som låg där nere på marken.

- Mamma...

 

FORTSÄTTNING FÖLJER IDAG ELLER IMORGON!

 
 
Elvira

Elvira

30 januari 2011 18:29

Jättebra del! :D
Kalla mig okunning, men hur gör du "del 1" till en länk? JAg har försökt, men fattar inget!
Tacksam för svar!

http://elvirassimsblogg.bloggplatsen.se

Kim Andersson

30 januari 2011 18:43

Tack! Och okunnig är du inte. Din blogg är jättebra.
Om du ska skapa ett inlägg och så skriver du något tex "Del 1" Markera texten och under i ska det finnas som två grå ringar som sitter ihop. Om du bara håller musen över så ska du se att det står "Infoga/redigera länk" Klicka där och skriv in länken du vill ha med http, som tex http://thesimse.bloggplatsen.se
Sedan ska det stå länktext eller något sånt, då kan du skriva Del 1 där också eller vad du nu vill att det ska stå där. Hoppas du fattade! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Andersson - 22 juli 2012 11:04

Hejsan allihopa, nu, äntligen är jag tillbaka på spåret igen! Jag ska fortsätta blogga, men sorgligt nog med nya familjer, igen. Det beror på att jag har bytt dator eftersom min dators grafikkort gick sönder sorgligt nog. Så nu spelar jag på en lapto...

Av Kim Andersson - 14 september 2011 08:26

Som ni kanske redan vet så har jag ju faktiskt köpt världen Hidden Springs. Tog lite bilder, så vill ni ta någon får ni säga de först innan ni tar dom, och jag ska godkänna det.    - Ett av Hidden Springs vackra vattenfall.    En del av Landskape...

Av Kim Andersson - 27 augusti 2011 11:14

Hejsan! Jag hade en sån otrolig lust att upptadera mitt spel litegrann, så jag passade faktiskt på att köpa "Hidden Springs" till mitt spel, ska knäppa några bilder. Och faktiskt nog hitta på en egen liten historia dit. Så just nu sitter spelet och l...

Av Kim Andersson - 10 augusti 2011 15:26

Japp, nu fixar jag en ny header. Eftersom jag är ganska less på den jag har just nu. Vad tycker ni? ...

Av Kim Andersson - 6 augusti 2011 00:42

Avsnitt: Del 1, Roller: Isabelle Kalliomaa - ljusblå Oliver Kalliomaa - turkos Alisa Kalliomaa - lila July Kalliomaa - vinröd / lila-röd Tom Wordy - brun Sugar Wordy - orange Sofyah Bling - mörkblå Diana Jones - rosa Roxanne Jon...

Presentation


Min blogg som handlar om The Sims 3

Annat

Sök i bloggen

Fråga mig

28 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia på Kalliomaa familjen ?
 Ja !
 Nej
 Ingen åsikt
 Du kan lika gärna sluta blogga igen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards