TheSimsE

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Bra att göra, FUSK

Av Kim Andersson - 12 mars 2011 17:47

Japp! Jag tänkte ge er läsare lite mer info om spelet, och inte bara historier på historier, det skulle vara kul att veta för er. Så jag tänkte skriva några fusk jag kan här nu, för det tror jag inte att jag har gjort. Jo på min gamla hemsida, jag skulle ju bara prova på här. Men faktiskt så har jag övergått till denhär hemsidan helt!

Japp, ska jag börja? Den kursiva texten är koder!

Glöm inte att man öppnar fuskrutan genom att hålla in Ctrl + Shift + C i ordning. Om du inte vet vad shift är så berättar jag det när jag förklarar om koden testingcheatsenabled true.



testingcheatsenabled true - false [True=På False=Av.  Du kan dra upp mätaren som dina simmar har, alltså hungersmätaren eller energimätaren. Men gör det inte för ofta, man ledsnar snabbt! Du kan även hålla in shift, shift är en pil som pekar uppåt som sitter under caps lock ex. Klicka samtidigt som du håller in shift på ditt hushålls brevlåda och du kan välja karriär, och karriärsnivå till din aktiva sim. Din aktiva sim är din sim som den gröna stjärnan lyser över. Sedan kan du även tvinga simmar till ditt hushåll, du kan även få din sim att känna alla eller att din sim får några vänner. Om du håller in shift och klickar på golvet kan du teleportera dig till den platsen där du just har klickat. Att teleportera är när din sim flyttar sig nästan som ett spöke. Om kanske kronofogden eller om du bara vill radera en stol eller något liknande kan du klicka på shift igen och klicka på det du vill radera, då får du klicka på "Föremål" och sedan "Radera den", så är vad du nu ville ta bort borta, observera om du tar bort någon i hushållet finns den inte längre med i ditt hushåll, den kommer även inte bo i staden. Du får heller inga pengar av att göra så. Men ångrar du dig och vill ha tillbaka personen så är det bara att bjuda över han/hon och be att flytta in eller återigen klicka på shift och den simmen och be den att vara med i "aktivt hushåll" så är den simmen borta, är en pensionär i närheten så kan du hålla in shift och klicka på åldringen och sedan "Aktivera åldersövergång" så dör den simmen. Du kan även dra upp relationsmätaren med denhär koden, gå till relationer eller vad den nu heter och dra upp där det står hur mycket din sim gillar den personen, du kan dra upp och ner mätaren. Går det inte på en gång är det för att du precis har startat koden så då går det inte direkt, vänta ett tag och prova igen tills det går! Jag hoppas det var allt från denhär koden, mycket jag vet! Glöm inte att du inte får ta bort något din sim håller i! Isåfall får du ta något annat att hålla i efteråt och sedan sätta ner det föremålet! Om du har drömjobb och du jobbar som ett av jobben som kommer från spelen, som t.ex brandman så kan du klicka på en tomt och välja om det ska börja brinna där eller om kanske en tomteinvasion ska finnas på den tomten!


buydebug [För att denhär koden ska fungera måste du ha skrivit in testingcheatsenabled true. Efter att du slagit in denna kod ska du gå in i köpläget och sedan välja kategorier, där ska det nu finnas ett frågetecken och du kan köpa vad du vill!]


moveobjects on - off [Skriv in denna kod för att kunna flytta dina möbler vart du vill på din tomt, du kan tillexempel sätta soffan rätt in i väggen! Men tänk då på att inte dina simmar alltid kan använda sakerna, du kan även flytta dina simmar vart du vill på tomten. Det är väldigt bra när du gör ett uppdrag i Destination Världen.


resetsim förnamn + efternamn [Observera att "+" inte ska vara med när du skriver in koden. Du ska till exempel skriva resetsim Gitana Galvez om just den simmen har fastnat någonstans och inte kan röra sig alls! Då flyttas simmen så att den kommer hem till sig och sen kan den röra sig!]


constrainfloorelevation true - off [Denhär koden gör så att du kan bygga egna lägenheter och hur man bygger ett hus i olika nivåer!


motherlode [ 50.000 simdaler ]


kaching [ 1.000 simdaler ]


hideheadlineeffects on - off [Tar bort tanke, och pratbubblor.]


freeRealEstate [Struntar i hur mycket husen kostar när du köper dem.]


quit [Stänger av spelet utan att spara.]


Edit in CAS [ Gör så att du kan göra om din sim helt och hållet, du kan t.ex ändra ögonfärg och annat som när du skapar en egen sim!]


Japp, det var mina fusk som jag testat och fungerar, självklart kan jag mer men dem har inte fungerat så jag tycker det är onödigt att lura på er något sånt!

Kommentera om ni har frågor eller något annat ni vill. Glöm inte Galvez som kommer senare ikväll!

 
 
Ingen bild

Isabella :D

12 mars 2011 18:40

wow vad bra skrivet! men visste du att fusket shazaam också finns! :D om du inte visste det måste du bara prova, fast för mig har det inte fungerat men folk säger att det går så jag frågar dig! ;D bra blogg!

Kim Andersson

13 mars 2011 14:24

Jag vet om Shazaam, det sägs att Shazaam ska ge en 2500 livspoäng, men det har aldrig fungerat för mig. Men har hört att någon har sagt att man ska öppna köp eller byggläget. Jag vet inte, det är bara att prova.

 
Ingen bild

Hanna

18 augusti 2011 14:47

Jag har försökt med Shazaam men då funka det. Fast jag har inte gjort det i köpläget eller byggläget... ska pröva!

 
Ingen bild

Enm

26 juni 2012 08:32

Jag kan inte dra upp hungermätaren. Har prova flera gånger, men det går inte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Andersson - 22 juli 2012 11:04

Hejsan allihopa, nu, äntligen är jag tillbaka på spåret igen! Jag ska fortsätta blogga, men sorgligt nog med nya familjer, igen. Det beror på att jag har bytt dator eftersom min dators grafikkort gick sönder sorgligt nog. Så nu spelar jag på en lapto...

Av Kim Andersson - 14 september 2011 08:26

Som ni kanske redan vet så har jag ju faktiskt köpt världen Hidden Springs. Tog lite bilder, så vill ni ta någon får ni säga de först innan ni tar dom, och jag ska godkänna det.    - Ett av Hidden Springs vackra vattenfall.    En del av Landskape...

Av Kim Andersson - 27 augusti 2011 11:14

Hejsan! Jag hade en sån otrolig lust att upptadera mitt spel litegrann, så jag passade faktiskt på att köpa "Hidden Springs" till mitt spel, ska knäppa några bilder. Och faktiskt nog hitta på en egen liten historia dit. Så just nu sitter spelet och l...

Av Kim Andersson - 10 augusti 2011 15:26

Japp, nu fixar jag en ny header. Eftersom jag är ganska less på den jag har just nu. Vad tycker ni? ...

Av Kim Andersson - 6 augusti 2011 00:42

Avsnitt: Del 1, Roller: Isabelle Kalliomaa - ljusblå Oliver Kalliomaa - turkos Alisa Kalliomaa - lila July Kalliomaa - vinröd / lila-röd Tom Wordy - brun Sugar Wordy - orange Sofyah Bling - mörkblå Diana Jones - rosa Roxanne Jon...

Presentation


Min blogg som handlar om The Sims 3

Annat

Sök i bloggen

Fråga mig

28 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia på Kalliomaa familjen ?
 Ja !
 Nej
 Ingen åsikt
 Du kan lika gärna sluta blogga igen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards