TheSimsE

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Kim Andersson - 5 augusti 2011 22:59

Roller:

Isabelle Kalliomaa - ljusblå

Oliver Kalliomaa - turkos

Alisa Kalliomaa - lila

July Kalliomaa - vinröd / lila-röd

Tom Wordy - brun

Sugar Wordy - orange

Sofyah Bling - mörkblå

Diana Jones - rosa

Roxanne Jones - grön

Kristine Jones - beige

Lil Bling - gråblå

Johnny Jones - ljuslila

Andrae Bling - mörklila/blålila

Olivia Wordy - skär

Manfred Wordy - ljusgrön

Övriga - röd

När en person pratar börjar meningen alltid med ett -. När någon tänker börjar alltid meningen med ett " och slutar med ett ".

Tex - Hej... eller "Usch.."


  Isabelle Kalliomaa, flyttade in i staden Bridgeport som tonåring med sin familj, men dom dog någon vecka senare i brand. Efter några år träffar Isabelle Tom Wordy, dom blir bästavänner och kommer varann väldigt nära. Tom hade en flickvän, Sugar Bijou. Men han lämnade henne, för han älskade Isabelle.

Isabelle och Tom fick ett barn. Som dom döpte till Alisa. Alisa växte snabbt upp, och blev till ett småbarn. 

   Isabelle och Alisa blev som bästa vänner, medans Tom alltid smet undan med sitt jobb. En dag säger han till Isabelle.

- Jag ska spela en ny roll idag, med Sugar..

- Va nej?! Sugar?! Lycka till älskling. Du klarar det.

- Jo vi får väl hoppas det..

Tom åkte till sitt jobb, som han sa till Isabelle. Men egentligen åkte han till snabbköpet. Där hade han och Sugar bestämt en träff.

- Hejsan!

- Hej.

- Vad ville du?

- Jag ville bara säga..

- Vad?

- Jag älskar dig..

- Men Tom? Åh.. Jag älskar dig också! Men Isabelle då?

- Hon är som luft om man jämför med dig.

- Men.. Ni har ju ett barn tillsammans?

- Jag vet Sugar, jag vet. Men är det är så att jag inte älskar henne längre.

- Men vad ska du säga till henne?

- Vi väntar ett tag? Sen lovar jag att berätta!

- Okej.

Tom kysste Sugar en lång stund. Sen åkte dom hem till honom.

Det var sent på kvällen, så Tom gick och la sig brevid Isabelle medans Sugar satte sig vid datorn intill sängen.

När Isabelle vaknade fick hon en chock.

- Vad gör du här?! sa hon surt.

- Ta det lungt. Jag är här för att.. Äh, fråga Tom så vet du nog.

När Tom vaknade frågade hon honom lika surt.

- Vad gör Sugar här?!

- Ta de lungt gumman. Vi måste vara här för att planera våra roller.

- ÅH!!!!!!!

- Isabelle. Det är nåt jag måste säga också. Jag och Sugar älskar varann.

- Så du, du?! Hur kunde du?!

- Kärlek du vet.

- Tom, dethär trodde jag inte om dig!

- Okej.

- Tom... Det är slut!

- Slut? Och du tror att jag bryr mig eller?

- Har jag sagt att du ska bry dig?!

- Lugna ner dig.

- Lugna ner mig?! Du har suttit här och... Bara givit mig falsk kärlek!

- Jaha?

- Jaha?! Är det de enda du kommer på?! UT HÄRIFRÅN, NU!

- Alisa då?!

- Det tar jag!

- Glöm det! Jag tar henne!

- För stunden! Men när hon börjar skolan får hon välja själv vart hon ska bo!

- Okej! Men jag vet att hon väljer mig!

- Så som du behandlat henne nu? Knappast!

Det gick några månader och snart gifte sig Tom och Sugar.

     Tom, Sugar och Alisa flyttade ut.



NÄSTA KALLIOMAA - IMORGON KVÄLL, ELLER INATT, ELLER PÅ TISDAG.

Av Kim Andersson - 5 augusti 2011 22:45

Roller:

Isabelle Kalliomaa - ljusblå

Oliver Kalliomaa - turkos

Alisa Kalliomaa - lila

July Kalliomaa - vinröd / lila-röd

Tom Wordy - brun

Sugar Wordy - orange

Sofyah Bling - mörkblå

Diana Jones - rosa

Roxanne Jones - grön

Kristine Jones - beige

Lil Bling - gråblå

Johnny Jones - ljuslila

Andrae Bling - mörklila/blålila

Olivia Wordy - skär

Manfred Wordy - ljusgrön

Övriga - röd



jag tror att jag löst problemet ! här får ni en roller lista ;)

Av Kim Andersson - 5 augusti 2011 22:41

Hejsan, har en dålig nyhet. Mina bilder som jag knäppt till Kalliomaa historian envisas om att inte komma in i min dator, suck! Jag vet alltså inte hur lång tid det tar men, får väl knepa hela natten tills det fungerar, för nu är jag igång igen!

Presentation


Min blogg som handlar om The Sims 3

Annat

Sök i bloggen

Fråga mig

28 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia på Kalliomaa familjen ?
 Ja !
 Nej
 Ingen åsikt
 Du kan lika gärna sluta blogga igen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards