TheSimsE

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Kim Andersson - 9 mars 2011 15:32

Ja, det har ju hänt så mycket på sista tiden för mig så jag har inte haft tid med bloggen, men nu har jag hittat en tid som passar mig. På fredagar och lördagar spelar jag som mest om jag inte är hos en kompis, de övriga dagarna blir det bara kvällsspel på, och snälla glöm inte bort bloggen, kommentera så jag ser er! Även mycket har förändrats i mitt sims, Galvez och Krantz är tillbaka, men rumskompisar är borta. Det var som att det var en verklig dröm! Igår när jag startade sims såg jag ju att Leon var tonåring, och att Gitana redan hade fött sitt barn som hade fått heta Hugo, och bebisen var inte direkt en bebis, utan hade vuxit sig till ett barn! Men det glada är ju att Galvez är tillbaka, och jag förstås. Idag blir det en kort historia, så kanske varannan dag eller något sånt kommer historiorna...

Japp, eftersom Hugo finns så får vi väl fixa en färg till honom också!

Galvez historian handlar om en tjej som heter Gitana Galvez och är 26 år. Hon har rödbrunt hår och älskar att spela piano. Hon har skapat ett band som heter "Hot Hamburgers" Med hennes syster Gemma, hennes systers man Matthew och hennes fästman Jack. 

En förklaring om hur du läser Galvez historian:

Gitana = Blå Text

Gemma = Rosa Text

Hugo = Mörkblå Text

Magnus = Röd Text

Matthew = Brun Text

Jack = Grön Text

Leon = Limegrön Text

 Bartender = Grå Text

Övrig person = Lila Text

OBS!! FÖRÄNDRING I LÄSNINGEN, VIVAN OCH MARIO ÄR NU DÖDA SÅ DERAS FÄRGER FINNS INTE MER, MEN NU FINNS LEON OCH HUGO SAMT MAGNUS SOM ÄR GEMMAS BARN!

När en person pratar börjar meningen alltid med ett -. När någon tänker börjar alltid meningen med ett " och slutar med ett ".

Tex - Hej... eller "Usch.."

(förlåt för den stora bilden, det kan jag inte ändra på våran dator där jag inte spelar sims...)

Det var kväll, bara Jack var hemma för Gitana och barnen var och handlade. Jack gjorde iordning middagen för dagen.

Nu kom Leon in, han brukade aldrig hjälpa till att plocka in varorna utan han brukade springa till sitt spel, men inte idag. Idag gick han till Jack.

- Vad har du gjort med håret farsan?

- Äh, jag har bara låtit det vara, inte satt i någon hårgelé eller något sånt.

- Jaha, du... Ser lite ovanlig ut...

- Jaha, men maten är klar. Du kan sätta dig och äta.

Nu hade alla kommit in och de satte sig vid matbordet.

- Var är Hugo?

- Ja, vart är han?

- Men hallå lillen var ju och hämtade mat nyss!

- Jaså? Men vart är han då?

- LILLEN!!!!!

Men Hugo kom inte för han hade gått ut och satt sig för att äta där.

Nu sprang Leon ut.

- Men Lillen varför sitter du där?

- För att jag vill se på stjärnorna!

- Stjärnorna? Du är väl ingen tönt?!

- Stjärnorna är fina faktiskt!

- Jaha, nästa steg är väl att börja leka med barbiedockor, du beter dig faktiskt som en tjej!

- SLUTA! Jag ropar på mamma snart!

- Tönt! Leon gick in och åt igen.

- Säg inte att ni började bråka som vanligt igen.

- Nejnej mamma! Vi kommer väldigt bra överräns!

- Jaså, man ser på din min att du har bråkat med honom igen, snälla Leon när lär du dig att sluta bråka med din bror?

- Men jag sa ju att jag INTE bråkade med honom nyss!!! Då kom Hugo inspringande.

- Mammaaaa.

- Ja.

- Leon är dum mot mig! Leon stirrade på Hugo.

- Sluta ljug ditt kräk! Jag skulle aldrig göra så mot dig ju!

- Du har gjort det förr! Du sa att jag var en tönt!

- Är det sant Leon?

- Jaja, jag erkänner! Jag sa det, men hallå är det inte töntigt att kolla på stjärnorna när man är 8 år?

- Nej.

- Nehe. Leon gick och spelade sina vanliga tv spel igen.

- Tack mamma! Hugo kramade om Gitana. Efter maten ringde Gitanas telefon, det var en ledsen röst och det lät som Gemma.

- Hej det är Gitana.

- Hej... Gitana... Det är inte bara så att pappa har dött, eller jo mamma dog ju för några år sen men pappa dog ju för ett halvår sen, men nu är det så att...


FORTSÄTTNING FÖLJER! Kommentera gärna om ni tror att ni vet vad Gemma ska säga!

Presentation


Min blogg som handlar om The Sims 3

Annat

Sök i bloggen

Fråga mig

28 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia på Kalliomaa familjen ?
 Ja !
 Nej
 Ingen åsikt
 Du kan lika gärna sluta blogga igen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards